Τρίτη, 27 Αυγούστου 2013

Παυσίπονα προκαλούν απώλεια ακοής στις γυναίκες

Παυσίπονα προκαλούν απώλεια ακοής στις γυναίκες
Τα αναλγητικά μπορεί να σταματούν προσωρινά την πόνο, ωστόσο, μπορούν να κρύβουν και μια δυσάρεστη παρενέργεια. Να προκαλούν απώλεια της ακοής, τουλάχιστον στις γυναίκες! Μελέτη η οποία διεξήχθη από ερευνητές του «Brigham and Women’s Hospital» και δημοσιεύτηκε στο American Journal of Epidemiology, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η λήψη ιβουπροφαίνης ή ακεταμινοφαίνης δύο ή περισσότερες φορές την εβδομάδα συνεπάγεται υψηλότερο κίνδυνο απώλειας της ακοής.

Όσο πιο συχνά, μάλιστα, παίρνει μια γυναίκα τέτοια φάρμακα, τόσο αυξάνει ο κίνδυνος να εμφανίσει προβλήματα ακοής. Επιπλέον, αυτή η σχέση μεταξύ παυσιπόνων και απώλειας της ακοής αποδείχτηκε πιο συχνή στις γυναίκες κάτω από την ηλικία των 50 ετών, και ακόμη πιο συχνή για εκείνες που έπαιρναν ιβουπροφαίνη σχεδόν σε καθημερινή βάση.

Οι ερευνητές επισημαίνουν, πάντως, ότι δεν προέκυψε η παραμικρή σχέση μεταξύ μειωμένης ακοής και λήψης ασπιρίνης.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης, η οποία κράτησε 14 χρόνια, οι ερευνητές παρακολούθησαν 62.261 γυναίκες μεταξύ των ηλικιών 31 και 48. Από αυτές τις γυναίκες, 10.012 δήλωσαν ότι έχουν προβλήματα ακοής.

Σε αντίθεση με τις γυναίκες που έπαιρναν ιβουπροφαίνη λιγότερο από μία φορά την εβδομάδα, εκείνες που έπαιρναν 2 ή 3 φορές την εβδομάδα βρέθηκαν να έχουν 13% περισσότερες πιθανότητες να χάσουν την ακοή τους. Οι γυναίκες που έπαιρναν το φάρμακο 4 έως 5 φορές την εβδομάδα είχαν 21% αυξημένο κίνδυνο να αναπτύξουν προβλήματα ακοής, ενώ εκείνες που έπαιρναν σχεδόν καθημερινά είχαν 24% αυξημένο κίνδυνο.

Σε σύγκριση με τις γυναίκες που έλαβαν μόνο ακεταμινοφαίνη λιγότερο από μία φορά την εβδομάδα, εκείνες που έκαναν χρήση του φαρμάκου 2 έως 3 φορές την εβδομάδα βρέθηκε να έχουν 11% αυξημένο κίνδυνο απώλειας της ακοής, ενώ για λήψη 4 έως 5 ημέρες την εβδομάδα ο κίνδυνος αύξανε σε 21%.

Αν και η μελέτη αφορούσε αποκλειστικά και μόνο σε γυναίκες, παλαιότερη έρευνα είχε δείξει επιβάρυνση της ακοής και σε άνδρες που έκαναν τακτική λήψη αναλγητικών.

Η βασική συγγραφέας της μελέτης, Sharon Γ. Curhan, σχολίασε: «Η πιθανότερη εξήγηση είναι ότι τα Μη Συνταγογραφούμενα Αντιφλεγμονώδη Φάρμακα μπορεί να μειώνουν τη ροή του αίματος στον κοχλία- το όργανο ακοής- και να βλάπτουν τη λειτουργία του. Η ακεταμινοφαίνη, ιδιαίτερα, μπορεί να καταστρέφει τους μηχανισμούς που προστατεύουν τον κοχλία».

Πρόσθεσε, δε, ότι τα παυσίπονα δεν θα πρέπει να λαμβάνονται πιο συχνά από ό,τι συνιστάται από τον γιατρό. «Αν τα άτομα βρίσκουν την ανάγκη να παίρνουν αυτά τα είδη των φαρμάκων τακτικά, θα πρέπει να συμβουλεύονται κάποιον επαγγελματία υγειονομικής περίθαλψης για να συζητάνε για τους πιθανούς κινδύνους και τα οφέλη, αλλά και να διερευνούν άλλες, πιθανές εναλλακτικές λύσεις».

Πηγή: healthpress.gr

Πέμπτη, 22 Αυγούστου 2013

Ηλιοθεραπεία χωρίς κινδύνους για την υγεία

Ηλιοθεραπεία χωρίς κινδύνους για την υγεία
Η μεγάλη φυγή για τις καλοκαιρινές διακοπές προτάσσει ξαπλώστρα, ηλιοθεραπεία και χαλάρωση. Και αν θέλετε να γυρίσετε πίσω στην πόλη με σκουρόχρωμη επιδερμίδα, δεν θα μπορούσατε παρά να αφιερώσετε λίγο χρόνο και για το μαύρισμά σας. 

Αλήθεια, ποια διατροφικά μέτρα μπορείτε να λάβετε έτσι ώστε να αποκτήσετε το πολυπόθητο μαύρισμα και παράλληλα να προστατέψετε το σώμα σας από τον ήλιο και τα «δόντια» του;

Αντιηλιακή προστασία εκ των έσω!

Παρόλο που καμία τροφή δεν μπορεί από μόνη της να σας προφυλάξει από την ηλιακή ακτινοβολία και να αντικαταστήσει το αντηλιακό σας, υπάρχουν κάποια συστατικά των τροφίμων που μπορούν να προστατέψουν το σώμα σας από τη δράση των ελεύθερων ριζών που παράγονται λόγω της έκθεσης στον ήλιο. 

Καταναλώστε λοιπόν τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά όπως τα καροτενοειδή και οι βιταμίνες C, Α και Ε. 

Η αντιοξειδωτική βιταμίνη C βρίσκεται σε τρόφιμα όπως οι φράουλες, το πεπόνι, το ακτινίδιο, τα εσπεριδοειδή καθώς και στους χυμούς τους. Τροφές που περιέχουν βιταμίνη Ε είναι το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, οι μαλακές μαργαρίνες και οι σπόροι.

Υπάρχουν τρόφιμα που βοηθούν στο μαύρισμα;

Τα καροτενοειδή όπως η β-καροτίνη, το λυκοπένιο και η λουτεΐνη είναι συστατικά που αποθηκεύονται κάτω από την επιδερμίδα και φαίνεται ότι ευθύνονται σε μικρό βαθμό για το καλοκαιρινό μας μαύρισμα. 

Τα καροτενοειδή βρίσκονται στα πορτοκαλί, κίτρινα, σκούρα πράσινα και κόκκινα φρούτα και λαχανικά όπως τα βερίκοκα, τα καρότα, αλλά και στους 100% φυσικούς χυμούς τους όπως για παράδειγμα μήλο-πορτοκάλι-καρότο. 

Το λυκοπένιο θα το βρείτε στο καρπούζι και τη ντομάτα, ενώ η λουτείνη που περιέχεται σε τρόφιμα όπως το μπρόκολο και το σπανάκι.

Θυμηθείτε την ενυδάτωσή σας..

Καθημερινά, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες που η θερμοκρασία και η εφίδρωση του σώματος αυξάνονται, πρέπει να φροντίζουμε για τη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού μας. 

Σύμφωνα με τις συστάσεις οι γυναίκες χρειάζονται 2 λίτρα υγρών από όλες τις πηγές την ημέρα και οι άντρες 2,5 λίτρα, ενώ οι απαιτήσεις αυτές αυξάνονται ακόμη περισσότερο τους καλοκαιρινούς μήνες. 

Φροντίστε λοιπόν να καλύπτετε τις ανάγκες σας σε υγρά μέσω του πόσιμου νερού, του γάλακτος, των φυσικών χυμών, των light αναψυκτικών, αλλά και μέσω των τροφίμων που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό όπως είναι τα φρούτα και τα λαχανικά. Να θυμάστε ότι το αίσθημα της δίψας είναι ένδειξη ήπιας αφυδάτωσης, για το λόγο αυτό προλάβετέ τη.

Ξέρετε ότι..

Η μέτρια έκθεση στον ήλιο (π.χ. πρόσωπο, χέρια), περίπου 10-15 λεπτά την ημέρα, εξασφαλίζει τις ημερήσιες ανάγκες σε βιταμίνη D; Η Βιταμίνη D συμβάλλει σημαντικά στη σκελετική υγεία, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού και στην ενδυνάμωση του μυϊκού συστήματος και κύρια πηγή της στον άνθρωπο θεωρείται η σύνθεσή της στο δέρμα! 

Οι ανάγκες σε βιταμίνη D, βέβαια, μπορούν να καλυφθούν και μέσα από τα τρόφιμα. Θα τη βρείτε στα λιπαρά ψάρια (σολομός, σαρδέλα, τόνος), στα αυγά, ενώ ακόμη μπορείτε να την προσλάβετε μέσω εμπλουτισμένων με τη βιταμίνη τροφίμων όπως οι φυσικοί χυμοί και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Πηγή: nutrimed.gr

Πέμπτη, 15 Αυγούστου 2013

Ασκήσεις στην παραλία για τέλειους γλουτούς

Ασκήσεις στην παραλία για τέλειους γλουτούς
Κατά τη διάρκεια του χρόνου, πολλές φορές, η πίεση από τις υποχρεώσεις δεν μας επιτρέπει να αφιερώσουμε χρόνο στην άσκησή μας. Μήπως όμως οι διακοπές είναι η κατάλληλη στιγμή για να ξεκουραστείς και να προσέξεις το σώμα σου; 

Ακολουθούν 6 απλές ασκήσεις που μπορείς να κάνεις στην παραλία ώστε η επιστροφή σου το Σεπτέμβριο από τις διακοπές να σε βρει με τέλειους γλουτούς!

Ποδήλατο από όρθια θέση: Το ποδήλατο εκτός από οικονομική λύση, έχει γίνει και μόδα του καλοκαιριού. Νοίκιασε ένα ποδήλατο και αφιέρωσε 30-40 λεπτά την ημέρα κάνοντας ποδηλασία.

Κάθε 5 λεπτά, σήκω από τη σέλα και κάνε πετάλι για 2-3 λεπτά. Φέρε το σώμα σου μπροστά έτσι ώστε να σηκωθεί η λεκάνη. Η ποδηλασία γυμνάζει όλους τους μύες των ποδιών, ενώ η συγκεκριμένη κίνηση γυμνάζει ιδιαίτερα τους δικέφαλους μηριαίους και τους γλουτιαίους.

Μέσα στη θάλασσα…

Σήκωσε το πόδι στο πλάι: Μπες μέσα στο νερό μέχρι το ύψος της μέσης. Στάσου σε όρθια θέση μέσα στο νερό και άνοιξε τα πόδια τόσο όσο το άνοιγμα των ώμων. Κρατώντας τεντωμένα τα πόδια σήκωσε το ένα στο πλάι. Δοκίμασε να κάνεις 5 επαναλήψεις με το ένα πόδι και άλλες τόσες με το άλλο. Συνέχισε όσο αντέχεις. Ιδανική άσκηση για τους απαγωγούς και κατ’ επέκταση για τα «ψωμάκια».

Σήκωσε το πόδι προς τα πίσω: Πάρε την ίδια θέση με την προηγούμενη άσκηση. Το νερό βρίσκεται μέχρι τη μέση σου, αλλά η άρση του ποδιού γίνεται προς τα πίσω. Προσοχή, το πόδι να είναι τεντωμένο. Αν υπάρχει κάποιο βραχάκι στο οποίο μπορείς να στηριχτείς ακόμη καλύτερα έτσι ώστε να φέρεις το σώμα σου μπροστά. Όσο πιο ψηλά ανέβει το πόδι, τόσο πιο αποτελεσματικά γυμνάζονται οι γλουτιαίοι.

Περπάτησε κόντρα στο κύμα: Περπάτησε μέσα στην θάλασσα, έχοντας το κύμα στην πλάτη σου και το σώμα ελαφρά γερμένο μπροστά. Κάνε μικρές προβολές και κράτησε κόντρα στο κύμα που σε σπρώχνει προς την ακτή. Η αντίσταση που χρειάζεσαι να κρατήσεις είναι αυτή που θα σου δυναμώσει τα πόδια. Ιδανικά το νερό πρέπει να φτάνει μέχρι την μέση σου. Η αντίσταση εξαρτάται από το βάθος αλλά και την ένταση του κύματος.

Κολύμπησε με κομμένα βατραχοπέδιλα: Πάρε ένα ζευγάρι βατραχοπέδιλα και με ένα ψαλίδι κόψε το κάτω μέρος τους. Ξεκίνησε να κόβεις από εκείνο το σημείο του πλαστικού που είναι πιο λεπτό. Κολύμπησε με αυτά και δυνάμωσε τους μηρούς και τους γλουτούς σου. Κάθε 10-15 μέρες κόβε ένα κομμάτι από το πλαστικό κάνοντας την άκρη των βατραχοπέδιλων όλο και πιο σκληρή. Αυτό θα αυξάνει τη δυσκολία της κίνησης και κατά συνέπεια της άσκησης με αυτά. Μέχρι το τέλος των διακοπών, θα έχεις χαλάσει ένα ζευγάρι βατραχοπέδιλα αλλά θα φτιάξεις τέλειους μηρούς και γλουτούς.

Ανέβα στους αμμόλοφους: Σε πολλές παραλίες υπάρχουν αμμόλοφοι στους οποίους μικροί ανεβαίναμε και στη συνέχεια κάναμε τσουλήθρα. Ήρθε, λοιπόν, η ώρα να το ξανακάνεις. Ανέβα στους αμμόλοφους αλλά μην κάνεις τσουλήθρα. Κατέβα, προσέχοντας μην πέσεις. Τόσο η άνοδος, αλλά κυρίως η κάθοδος δυναμώνουν τα πόδια και σου υπόσχονται αποτελεσματική γυμναστική.

Πηγή: nutrimed.gr

Τετάρτη, 7 Αυγούστου 2013

Πώς να διατηρήσετε καθαρά τα νύχια σας

Πώς να διατηρήσετε καθαρά τα νύχια σας
Για νύχια καθαρά και χωρίς κιτρινίλες, ακολουθήστε τον ακόλουθο φυσικό τρόπο για λίγες μέρες.

Κάθε βράδυ στύβουμε λίγο χυμό λεμονιού και τον τοποθετούμε πάνω από τα ξεβαμμένα νύχια μας. Το κάνουμε περίπου για μια εβδομάδα και τότε τα νύχια μας θα ασπρίσουν.

Να θυμάστε πάντα όταν εφαρμόζετε κάποιο χρώμα στα νύχια σας να απλώνεται και βάση πάνω από αυτό. Έτσι ώστε να καθυστερήσετε όσο μπορείτε την επανεμφάνιση της κιτρινίλας στα νύχια σας.

Πηγή: myworld